NUMARALI
HADİS-İ ŞERİF:
50 - (872) وحدثني
عبدالله بن
عبدالرحمن
الدارمي. أخبرنا
يحيى بن حسان.
حدثنا سليمان
بن بلال عن
يحيى بن سعيد،
عن عمرة بنت
عبدالرحمن،
عن أخت لعمرة
؛ قالت:
أخذت
(ق والقرآن
المجيد) من في
رسول الله صلى
الله عليه
وسلم، يوم
الجمعة، وهو
يقرأ بها على
المنبر، في كل
جمعة.
{50}
Bana Abdullah b. Abdirrahmân
ed-Dârimî rivayet etti. (Dediki): Bize Yahya b. Hassan haber verdi. (Dediki):
Bize Süleyman b. Bilâl, Yahya b. Saîd'den, o da Amra binti Abdirrahmân'dan, o
da Amra'nın bir kız kardeşinden naklen rivayet etti. Demişki:
Ben Kaf sûresini cum'a
günü Resulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)'in ağzından öğrendim. Onu her
cum'a minberde okuyordu.
(872) وحدثنيه
أبو طاهر .
أخبرنا ابن
وهب عن يحيى
بن أيوب ، عن
يحيى بن سعيد
، عن عمرة ، عن
أخت لعمرة بنت
عبدالرحمن.
كانت أكبر
منها. بمثل حديث
سليمان بن
بلال.
{….}
Bu hadîsi bana
Ebû't-Tahir dahî rivayet etti. (Dediki): Bize İbni Vehb, Yahya b; Eyyûb'dan, o
da Yahya b. Saîd'den, o da Amra'dan, o da Amra binti Abdirrahmân'ın kendinden
büyük olan bir kız kardeşinden naklen Süleyman b. Bilâl hadîsi gibi haber
verdi.
İzah:
Bu hadîsin senedinde
Hz. Amra'nın kız kardeşinin, ismi beyân edilmemişse de, hadîs-i şerif yine de
hüccet olmağa sâlihdir. Çünkü Amra (Radiyallahû anha)'nın kendinden büyük
olduğu bildirilen bu kız kardeşi dahî sahâbîyyedir. Ashâb-ı kiram'ın hepsi âdil
ve mevsûkdurlar. Binâenaleyh onlardan herhangi birinin isminin bilinmemesi
hadîsin sıhhatine zarar vermez.
Ulemâ mezkûr kadının ezberlemek,
için neden Kaaf sûresini ihtiyar ettiğini beyân etmiş ve ezcümle :
«Çünkü bu sûre ölümü,
Öldükden sonra dirilmeyi, şiddetli va'zları, te'kidli yasakları ihtiva
eder.» demişlerdir.
Hadîs-i şerif bundan önceki
hadîs gibi hutbe esnasında Kur'ân okumanın meşru olduğuna delildir. Yine bu
hadîs hutbede Kaaf sûresini veya hiç olmazsa onun bir kısmını okumanın müstehab
olduğuna delildir.